I måndags börade jag gå på diet. Jag har äntligen kommit till en punkt där någonting måste ändras för att själv kunna börja må bra.
 
Jag har två graviditeter att gå ner och det är totalt 37,2 kg. Det får ta precis den tiden det tar bara jag anstränger mig för att det ska hända nåt. Nu har självhatet nåt så långt den kan gå, det måste försvinna. 
Det är otroligt jobbigt att ständigt gå runt med självhat, att jämföra sig med andra hur mycket man än inte vill. 
 
Det är så många anledning till varför jag måste ner..
  1. Hälsan - 102,2 kg till en längd på 167 cm är inte bra för kroppen.
  2. Självkänslan - Jag har ingen självkänsla kvar. Vill känna mig fin och smidig i kroppen.
  3. Graviditet - Om vi ska kunna skaffa en till så är det bra att ha gått ner till rimlig vikt för att minska risken för graviditetsdiabetes 
  4. Ork - Få tillbaka orken/energin, Brodhir blir mer och mer busigare, då gäller det att kunna orka med fysiskt och psykiskt. 
Hittills har jag varit utan något "gott" i 1 vecka vilket är otroligt för att vara mig, nu ska sockerberoendet bort så det komemr nog dröja ett tag innan det blir något sånt. 
Jag vägde och mätte mig i måndags för att kunna hålla koll på att det händer något så man inte tappar gnistan. Varje morgon efter Brodhir fått frukost så går jag ut och går med honom i vagnen på en powerwalk i 30 minuter innan jag själv äter frukost.
 
Så här äter jag under en dag:
Frukost: Ett glas med smoothie gjord på frysta bär, havregryn, krossade linfrön och kvarg.
Mellanmål: Två (wasa sport) knäckebröd mackor med en skivka kokt skinka på och ett glas mjölk.
Lunch: Friggs naturdiet drinkmix måltidsersättning
Mellanmål: Samma som tidigare mellanmål (om jag kommer ihåg eller är småhungrig vilket inte brukar hända särskilt ofta)
Middag: Måltidsersättning
Kvällsmål: Samma som mellanmålet
 
Äntligen har jag införskaffat mig träningskläder så nu känns det mycket bättre att ut och gå.