Gladare

Publicerat i: » Vardagsliv
Dagen började med tråkväder, regnet öste ner och det kändes som att dagen inte skulle bli någe vidare. Tack o lov hade jag fel för framåt 13-14 tiden så sprack molnen upp och solen tittade fram. Då passade jag och Brodhir på att gå en sväng till jourhönan för att äntligen hämta ut paketet från jollyroom som kom idag. 
 
På väg därifrån mötte vi pojkarnas farmor, tyvärr så sov Brodde i vagnen så det vart inte mycket hälsande på sin farmor. Stod och babblade en liten stund sedan fortsatte vi promenaden hemåt med en liten tur till konsum först.
 
Ett tag efter jimmykom hem från jobbet så ringde porttelefonen, trodde att det var Jessie (pojkarnas ena faster) men det visade sig vara farfar istället. Lite kul att han tittade förbi också. Jessie dök upp vid 19 snåret och då åt vi middag allihopa för. Snäll som hon är så passade hon på att klippa både Jimmy och mig (tack snälla svägerska för det!). Håret behövde verkligen sig en omgång, nu måste jag bara färga det också.
 
Känner mig genast mycket gladare efter de besöket. 
På söndag ska vi ha fika hemma hos för min svärmor som fyller år, då kommer alla syskon, syskonbarn och respektive hit. Ska bli riktigt trevligt att se alla igen.