Igår var vi på bvc för "två månaders kontroll", han är iofs bara 7 veckor... men i alla fall. Vi mätte och vägde honom, plus att han fick rotavaccinet. Vi skulle egentligen haft ett mammasamtal också men tiden räckte inte till så fick en ny tid på torsdag nästa vecka. 
 
Brodhir växer så det knakar, det går lite för fort enligt mig. Nu är han 57,5 cm och väger 5480 gram.
Hmm insåg precis nu i denna stund att han gått upp exakt 1 kg på 3 veckor. 
Han har sedan födseln gått upp 1680 gram och vuxit 7,5 cm. 
 
Ett litet breakthrough i utvecklingen kom idag. Hade Brodhir på skötbädden i badrummet och pratade med honom när han kollade mig i ögonen och gav mig världens smile. Åååhhh vad det värmde mitt hjärta. 
 
Just de, han har haft ont i magen och vi har gjort allt för att försöka hjälpa honom men det har inte gått så bra. Fick rådet av sköterskan att byta ut hans ersättning 1-2 gånger per dag mot en anna sort om tydligen ska vara bra för magen. Sagt och gjort och vi gav det till honom redan nr vi kom hem då det var dags att ge honom mat. Senare på kvällen så släppte det lite och han kunde äntligen få ut lite bajs. 
 
Idag märkte jag dock att han fortfarande var svullen och hade ont (trots att vi bytte ut en måltid igår kväll plus i morse) så började med magmassage, det kom lite gaser och sen använde jag termometern och det gjorde susen. Han skrek riktigt rejält som att han verkligen hade det jätteont lilla gubben men det var inte så konstigt för det kom ut en hel del bajs och det var hårdare än normalt. 
Tyckte så himla synd om min lilla kille, men när han var klar så såg han nöjd ut blev trötter. Inte så konstigt att han blev trött efter med tanke på att verkar ha varit förstoppad och det är klart att det gör ont att försöka trycka ut.