Ögat

Publicerat i: » Vardagsliv
Ringde vårdguiden igårkväll för att kolla vad jag skulle göra med ögat. Vart vidarekopplade två gånger.  Kvinnan på giftcentralen tyckte att jag skulle åka in till akuten. Det var inget jag hade lust med alls för då hade jag fått sitta i ett väntrum en hel natt för att sedan få reda på att det bara är att vänta ut de.
 
I morse ringde jag vårdcentralen och kvinnan där sa att det inte finns något att göra. Det ser mycket bättre ut nu tack o lov. I morse när jag vakna så var ögat igenmurat av torkat var men efter att ha baddat ögat så blev det bättre. Visst ögat är fortfarande svullet och lite röd men det går över av sig självt. Ser bara lite roligt ut med ett öga som är normalt och det andra är nästan hälften i storlek.
 
Fick avboka kurator tiden idag för jag har absolut ingen lust att åka hela vägen till Danderyds sjukhus när jag ser ut som jag gör.