Idag är Brodhir 23 dagar (tre veckor), det är så sjukt att tiden går så fort. Nästa fredag är han 1 månad redan.
Vi har redan märkt från start hur stark han är i nacken och i benen redan. Han har även börjat fästa blicken mer och mer. Något jag märkt att han börjat med är att han hellre ligger i min famn än i babynestet. 
 
Hungrig är han väldigt ofta och när han blir det så ska han mat inom 1 sekund annars gallskriker han (lik sin pappa haha). Amningen går framåt men vette tusan hur mycket han får i sig tyvärr och det verkar inte mätta honom eftersom att jag även måste ge honom ersättning också.
Helst hade jag bara velat amma men det kan jag inte bestämma själv. Känns inte så bra att göra det men har ju inget val för då kommer han inte öka i vikt som han ska. Sen måste jag använda amningsnapp för att han ska kunna greppa och det gör inte saken bättre, känner mig lite grann som en dålig mamma för att jag inte bara kan amma honom helt och utan amningsnapp...
 
Känns lite som en hysteri kring viktökning och amningen vilket blir en stress hos mig. Jag hoppas verkligen att han ökar i vikt som han ska och utvecklas normalt (har i och för sig inte märkt något konstigt/annorlunda) för på tisdag ska vi träffa läkare (1 månads kontroll).