Var hos barnmorskan i tisdags igen. Mitt blodtryck hade gått ner till normala värdet igen så får hoppas at de håller i sig. Fick som alltid kissa på en sticka för att utesluta protein (eller om det är äggvita) i urinet, och stick i fingret för att kolla järnet. Mitt järnvärde har varit perfekt rent ut sagt hela tiden så jag slipper fortfarande järntabletter. Jo vi lyssnade ju självklart på bebisens hjärta och nu slog det i 142 så det var normalt. Barnmorskan kollade även sf-måttet (man mäter livmodern från bäcken och uppåt) för att se att man följer kurvan osv. Tyvärr så så låg jag över den översta kurvan igen... Det kan vara tecken på mycket fostervatten eller stor bebis så på tisdag ska jag till mama mia i kista för att göra ett tillväxtultraljud. Det enda positiva med de är att jag får se bebis igen.
 
Fick också en inbokad tid för att göra en glukosbelastning (glukostest) för att se om jag har graviditetsdiabetes eftersom att jag redan gått upp 17kg och sf-måttet är så högt. 
Känns väldigt oroligt just nu när man inte vet nånting. Jag längtar till på tisdag, förhopningsvis så får jag reda på mer då om allt. Håller alla tummar oh tår att allt är bra med bebisen iaf för det är de som betyder mest.